Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 15 Δεκ 2012



açmak (açıyorum) = ανοίγω (φως, παράθυρο)
almak (alıyorum) = παίρνω, αγοράζω, to get
ağlamak (ağlıyorum) = κλαίω
ağrımak (ağrıyorum) = πονάω
anlamak (anlıyorum) = καταλαβαίνω
anlatmak (anlatıyorum) = εξηγώ, αφηγούμαι, δείχνω
aramak (aramıyorum) = ψάχνω, γυρεύω
asmak (asıyorum) = κρεμάω
atlamak (atlıyorum) = πηδάω
atmak (atıyorum) = πετάω, ρίχνω (αντικείμενο)
ayrılmak (ayrılıyorum) = αναχωρώ, φεύγω / ξεχωρίζω

bağırmak (bağırıyorum) = φωνάζω
bakmak (bakıyorum) = κοιτάζω (to look) και προσέχω (to look after)
başlamak (başlıyorum) = αρχίζω
beğenmek (beğeniyorum) = μου αρέσει
beklemek (bekliyorum) = περιμένω
bilmek (biliyorum) = γνωρίζω
binmek (biniyorum) = ανεβαίνω (to ride)
bitmek (bitiyorum) = τελειώνω
bitirmek (bitiriyorum) = τελειώνω κάτι
bölüştürmek (bölüştürüyorum) = κατανέμω, διαμοιράζω

boyamak (boyuyorum) = βάφω
buluşmak (buluşuyorum) = συναντιέμαι
büyümek (büyüyorum) = μεγαλώνω

çalışmak (çalışıyorum) = εργάζομαι, μελετώ (to study), προσπαθώ
çalmak (çalıyorum) = παίζω (μουσικό όργανο) / κλέβω / χτυπάω (to ring)
çekmekekiyorum) = τραβάω (πόρτα, αυτοκίνητο, φωτογραφία), to pull
çıkarmakıkarıyorum) = βγάζω, εξάγω (και συμπέρασμα)
çıkmakıkıyorum) = βγαίνω (to exit)

demek (diyorum) = λέω, σημαίνω
denemek (deniyorum) = δοκιμάζω
dinlemek (dinliyorum) = ακούω, αφουγκράζομαι (to listen) (ράδιο, TV)
dinlenmek (dinleniyorum) = αναπαύομαι
dökmek (döküyorum) = χύνω
dökülmek (dökülüyorum) = πέφτω
dönmek (dönüyorum) = επιστρέφω, περιστρέφω, στρίβω
dövmek (dövüyorum) = δέρνω
durdurmak (durduruyorum) = σταματώ (κάποιον)
düşmek (düşüyorum) = πέφτω


düsünmek (düsünüyorum) = σκέφτομαι
duymak (duyuyorum) = ακούω (to hear) / αισθάνομαι

eğlenmek (eğleniyorum) = διασκεδάζω
emretmek (emrediyorum) = παραγγέλνω, διατάζω
etmek (ediyorum) = κάνω (βοηθητικό ρήμα)
evlenmek (evleniyorum) = παντρεύομαι

geçmek (geçiyorum) = περνάω (to pass)
gelmek (geliyorum) = έρχομαι
getirmek (getiriyorum) = φέρνω
gezdirmek (gezdiriyorum) = ξεναγώ
gezmek (geziyorum) = περιηγούμαι, κάνω βόλτα
girmek (giriyorum) = μπαίνω (to enter)
gitmek (gidiyorum) = πηγαίνω, φεύγω
giymek (giyiyorum) = φοράω
giyinmek (giyiniyorum) = ντύνομαι
görmek (görüyorum) = βλέπω (to see)
göstermek (gösterüyorum) = δείχνω
gülmek (gülüyorum) = γελάω
güneşlenmek (güneşleniyorum) = κάνω ηλιοθεραπεία

hapşırmak (hapşırıyorum) = φτερνίζομαι
haşlanmak (haşlanıyorum) = βράζω
hoşlanmak (hoşlanıyorum) = αρέσκομαι

içmek (içiyorum) = πίνω / καπνίζω
inmek (iniyorum) = κατεβαίνω (to descend)
işaretlemek (işaretliyorum) = σημειώνω
istemek (istiyorum) = θέλω
itmek (itiyorum) = σπρώχνω (πόρτα, αυτοκίνητο), to push
iyileşmek (iyileşiyorum) = αναρρώνω
izlemek (izliyorum) = παρακολουθώ (κάποιον)

kalkmak (kalkıyorum) = σηκώνομαι / απογειώνομαι / ξεκινάω (αμάξι)
kalmak (kalıyorum) = μένω
kapamak (kapıyorum) = κλείνω
kapatmak (kapatıyorum) = κλείνω
karşılaşmak (karşılaşıyorum) = συναντάω
kaybetmek (kaybetiyorum) = χάνω
kaymak (kayıyorum) = γλιστρώ, πέφτω
kazanmak (kazaniyorum) = κερδίζω
kesmek (kesiyorum) = κόβω
kızmak (kızıyorum) = νευριάζω, θυμώνω
koparmak (koparıyorum) = κόβω
korkmak (korkuyorum) = φοβάμαι / τρομάζω
konuşmak (konuşuyorum) = μιλάω
koşmak (koşuyorum) = τρέχω
koymak (koyuyorum) = τοποθετώ (to put)
kullanmak (kullanıyorum) = χρησιμοποιώ, χειρίζομαι, οδηγώ

ödemek (ödüyorum) = πληρώνω
okumak (okuyorum) = διαβάζω
olmak (oluyorum) = γίνομαι, υπάρχω, είμαι
öpmek (öpüyorum) = φιλώ
oturmak (oturuyorum) = κάθομαι
oynamak (oynuyorum) = παίζω (to play)
özlemek (özlüyorum) = νοσταλγώ

paylaşmak (paylaşıyorum) = μοιράζομαι
pişirmek (pişiriyorum) = μαγειρεύω
pişmek (pişiyorum) = τηγανίζω, ψήνω

satmak (satıyorum) = πουλάω
saymak (sayıyorum) = μετράω, υπολογίζω
sevmek (seviyorum) = αγαπάω, αρέσω
seyretmek (seyrediyorum) = παρακολουθώ (to watch)
silmek (siliyorum) = καθαρίζω, σβήνω
sormak (soruyorum) = ρωτάω
söndürmek (söndürüyorum) = σβήνω
söylemek (söylüyorum) = λέω (to say)
süpürmek (süpürüyorum) = σκουπίζω, καθαρίζω
sürmek (sürüyorum) = οδηγώ / διαρκώ / αλοίφω / εξορίζω
susmak (susuyorum) = σωπαίνω

tanımak (tanıyorum) = γνωρίζω
taramak (tarıyorum) = χτενίζω
taranmak (taranıyorum) = χτενίζομαι
taşımak (taşıyorum) = κουβαλάω
tatmak (tadiyorum) = γεύομαι, δοκιμάζω
temizlemek (temizliyorum) = καθαρίζω
terlemek (terliyorum) = ιδρώνω
tırmanmak (tırmanıyorum) = σκαρφαλώνω
tutmak (tutuyorum) = κρατάω, πιάνω

uçmak (uçıyorum) = πετάω (πουλί)
üşümek (üşüyorum) = κρυώνω
ütülemektülüyorum) = σιδερώνω
uyumak (uyuyorum) = κοιμάμαι
uyanmak (uyanıyorum) = ξυπνάω

vermek (veriyorum) = δίνω

yağmak (yağıyorum) = βρέχω
yakalamak (yakalıyorum) = πιάνω, συλλαμβάνω
yakmak (yakıyorum) = ανάβω
yapmak (yapıyorum) = κάνω
yaşamak (yaşıyorum) = κατοικώ, μένω
yatmak (yatıyorum) = ξαπλώνω
yazmak (yazıyorum) = γράφω
yemek (yiyorum) = τρώω
yıkamak (yıkıyorum) = πλένω
yıkanmak (yıkanıyorum) = πλένομαι
yormak (yoruyorum) = κουράζω
yorulmak (yoruluyorum) = κουράζομαι
yürümek (yürüyorum) = περπατάω
yüzmek (yüzüyorum) = κολυμπάω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου