Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

20ο Μάθημα Τουρκικής Γλώσσας - 21 Μαρτίου 2013 - Οι Μήνες



          Προσοχή στο πού τονίζουμε τις παρακάτω λέξεις, γιατί αλλάζει το νόημά τους :

kızım = είμαι κορίτσι
kızım = το κορίτσι μου
doktorum = είμαι γιατρός
doktorum = ο γιατρός μου
benim = εγώ είμαι
benim = δικό μου

yağmur = βροχή
yağmurlu = βροχερός
güneş = ήλιος
güneşli = ηλιόλουστος
45 yaşındayım = είμαι 45 ετών
sadece = απλά, μόνο
evli = παντρεμένος
evliyim = είμαι παντρεμένος
santimetre = εκατοστό (cm)
1,72 boyundayım = έχω ανάστημα 1,72
oldukça = αρκετά
sakin = ήρεμος, ήσυχος
çalışkan = εργατικός, επιμελής
kişi = άτομο, πρόσωπο
kısa = κοντός
uzun = μακρύς
saçlıyım = τα μαλλιά μου
fakat = ama = αλλά
zayıf = αδύνατος
şişman = παχύς

o zaman = τότε / συνεπώς
o zamanlar = o zaman
aşık = ερωτευμένος
ise = αν / όμως
eskiden = άλλοτε
boş = ελεύθερος, άδειος, άχρηστος
asabi = νευρικός
gençken = όταν ήμουν νέος
bu kadar = τόσο
şu anda = αυτή τη στιγμή
kısacası = εν συντομία, συνοπτικά
hayat = ζωή
hayatımdan = από τη ζωή μου
yaşamak = ζω
yaşam = ζωή
yaşantı = βίωμα
ömür = ζωή
emekli = συνταξιούχος
emek = κόπος
misafirperver = φιλόξενος
bekar (μπεκιάρ) = ανύπαντρος
hiçkimse = κανένας
açık = ανοικτός / γενναιόδωρος
hepimiz = όλοι μας
sarı saçlı = ξανθομάλλης
centilmen = gentleman
pis = βρώμικος
temizlemek = καθαρίζω
temiz = καθαρός
turuncu = πορτοκαλί χρώμα
rengi = χρώμα
değişmek = αλλάζω
değişti = άλλαξε
kesmek = κόβω (εγώ)
kestirmek = κόβω (μου κόβουν μαλλιά κλπ)
sorum = ευθύνη
sorumlu = υπεύθυνος
sorumsuz = ανεύθυνος
kulak = αυτί
herkes = ο καθένας, όλοι
aktif = ενεργός, δραστήριος
tekrar = ξανά, πάλι, επανάληψη
yine = ξανά, πάλι
yağmur yağmak = βρέχει
kar yağmak = χιονίζει
popüler = δημοφιλής


Aylar (Οι Μήνες)


Ocak = Ιανουάριος
Şubat = Φεβρουάριος
Mart = Μάρτιος
Nisan = Απρίλιος
Mayıs = Μάιος
Haziran = Ιούνιος
Temmuz = Ιούλιος
Ağustos = Αύγουστος
Eylül = Σεπτέμβριος
Ekim = Οκτώβριος
Kasim = Νοέμβριος
Aralık = Δεκέμβριος



â   ç   ğ   ı   ö   ş    ü  İ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου